i ett hus vid skogens slut liten tomte tittar ut

Publicerad 2011-12-14 12:04:22 i Barn,



Tog detta kort för ca en månad sedan när Alvin med familj var här och tog lite julfoton på den lilla nissen. Att fotografera barn är nog det jag tycker är svårast, det går oftast aldrig som man tänkt sig. (Men det blir bra tillslut ändå) Speciellt svårt är det när de kommit upp i åldern då de lärt sig krypa för då ska de absolut inte vara vid fonden och allt annat rumt omkring är mycket roligare att pyssla med.

Tips! Ha tålamod, lek och "fjanta" omkring och se till att boka in lite extra tid när det gäller barn. :)


* * *
Utrustning som användes vid denna fotografering

- Nikon D300s 
- 50mm F/1,8
- Elinchrome D-lite 4it m. Softbox


Kommentarer

Postat av: Jennie ♥

Publicerad 2011-12-19 17:16:13

så söt!! små julenissar är de bästa :)

allt bra?

Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Publicerad 2011-12-20 15:59:38

Hej! Tänkte bara tipsa om min bloggjulkalender med flera spännande tävlingar. :D

Här kan du t.ex. tävla om en valfri vara från runns:

http://adaras.se/2011/december/lucka-17-vinn-valfri-vara-fran-runns-eller-e.html#comment



eller varför inte tävla om en chilladress? :)

http://adaras.se/2011/december/lucka-19-vinn-en-valfri-jumpsuit-fran-chilla.html#comment



Ber om ursäkt om du inte vill ha tävlingstips! <3

Postat av: Jakke Röntynen

Publicerad 2012-01-16 02:18:19

Hejsan,



Kikade in och såg många fina bilder! :-)

Ha det bra!

Mvh Jakke R.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Nittonhundraåttioåtta den femte februari föddes jag i Norrköping, och det är där jag fortfarande befinner mig, typ. Jag bor ihop med min sambo i ett rött litet hus på landet tillsammans med våran lille son som föddes maj 2012. Vi har även en hel del pälsbollar som tillhör familjen..katter, hundar, hästar & några höns. Så ja, jag går aldrig sysslolös. Jag har en stor kärlek till fotografering och driver sedan sommaren 2011 mitt egna lilla hobbyföretag som fotograf.


Hemsida
Facebook
Bloglovin

Kategorier

Arkiv


Prenumerera och dela