Tidslinje - 2009/2010/2011 - Porträtt

Publicerad 2012-02-23 11:36:02 i Porträtt,

De senaste dagarna har jag sysselsatt mig med att bland annat gå igenom arkivet med bilder, meningen med det var att jag skulle hitta tavelmotiv. Istället för att leta tavelmotiv fastnade jag med att titta på porträtt jag tagit så nu har jag satt ihop en liten tidslinje med porträtt... De första från 2009 & 2010 fick sig en ny retushering ;)

Här fotade jag med min Nikon D60 och visste inget om någonting. ;)


Fotograferade fortfarande med min lille Nikon D60 (som för övrigt är en väldigt bra kamera att börja med), hade här köpt min första reflexskärm. Hade börjat få lite kött på benen om vad ISO, bländare & slutartider hade för funktioner.


Kamera Nikon D60 & reflexskärm. Experimenterade fortfarande mycket med inställningar och ljus, många bilder var över- och underexponerade, men det är väl så att man lär sig av sina misstag. Lyckades rädda några bilder från denna fotografering mitt i solljuset iallafall. ;)


Nu blev jag med Nikon D300s! Jag kände att jag krävde mer av min kamera än vad min gamla Nikon D60 kunde erbjuda. Pusslet med ISO, bländare & slutartider började att bli färdigt i mitt huvud och eftersom jag lekt med reflexskärmarna fram till nu började jag också förstå hur de skulle användas, ge lite mer ljus, ta bort skuggor och ge en fin glans i ögonen. :)


Jag började ställa mer krav på mina modeller. (Det har jag nog skolfotograferingen att tacka för) Jag började ta för mig, vågade gå fram för att fixa till, visa hur jag ville ha dom, Jag vart mer bekväm bakom kameran.

Under 2011 köpte jag fler objektiv, jag ville komma ner lite i bländartalen. Personligen gillar jag att fota porträtt med 50mm f/1,8. Den ger skärpa och jag gillar när bakgrunden blir sådär suddig.

Oj, vad klurigt det blev att skriva något såhär längre ner. ;)


Under slutet på året införskaffades en studio att leka i. Mer experimenterande i den väntas 2012. :)


2012 kommer jag att fortsätta experimentera med ljuset. Ser fram emot fler plåtningar utomhus nu när våren kommer, fler modeller & tema fotograferingar. Eftersom jag ska ha barn i sommar hoppas jag på att fotografera lite bebisar i år också.. Så vet ni någon som snart ska ha barn eller precis fått så hör gärna av er. :)

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-23 13:02:30

va kul att se din utveckling:)

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-23 13:16:55

sv: tack detsamma:D

Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

Publicerad 2012-02-24 16:26:47

sv: verkligen :D

fina bilder!

Postat av: Sara ~ Candis

Publicerad 2012-02-25 22:08:15

SV. Tack så hemskt mycket :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Nittonhundraåttioåtta den femte februari föddes jag i Norrköping, och det är där jag fortfarande befinner mig, typ. Jag bor ihop med min sambo i ett rött litet hus på landet tillsammans med våran lille son som föddes maj 2012. Vi har även en hel del pälsbollar som tillhör familjen..katter, hundar, hästar & några höns. Så ja, jag går aldrig sysslolös. Jag har en stor kärlek till fotografering och driver sedan sommaren 2011 mitt egna lilla hobbyföretag som fotograf.


Hemsida
Facebook
Bloglovin

Kategorier

Arkiv


Prenumerera och dela