Ett tips vid barnfotografering

Publicerad 2013-02-18 15:20:53 i Baby,

Att fotografera barn är bland det roligaste jag vet men också den mest krävande kategorin av fotografering, enligt mitt tycke, iallafall när barnen lärt sig krypa eller gå. När de kan det håller de sig sällan på sin plats framför kameran en längre stund utan vill hellre utforska allt annat runt omkring. Detta har hänt mig flertalet gånger och tillslut är man helt tom på energi för att man fått springa fram och tillbaka mellan barn och kamera.
 
TIPS. Några av de senste gångerna har jag tagit fram en korg som barnet/barnen kan sitta i, det underlättar verkligen fotograferingen, barnen tycker att det är spännande och kul och det blir fortfarande fina/stilrena bilder. 
 

Kommentarer

Postat av: Matilda - nail art & foto

Publicerad 2013-02-20 00:48:37

sååå fina bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Nittonhundraåttioåtta den femte februari föddes jag i Norrköping, och det är där jag fortfarande befinner mig, typ. Jag bor ihop med min sambo i ett rött litet hus på landet tillsammans med våran lille son som föddes maj 2012. Vi har även en hel del pälsbollar som tillhör familjen..katter, hundar, hästar & några höns. Så ja, jag går aldrig sysslolös. Jag har en stor kärlek till fotografering och driver sedan sommaren 2011 mitt egna lilla hobbyföretag som fotograf.


Hemsida
Facebook
Bloglovin

Kategorier

Arkiv


Prenumerera och dela